از ایده تا جعبه؛ بسته‌یندی کلید فروش محصول است

کارگاه مطالعه موردی بسته یندی و بازاریابی با رویکرد جعبه های دارویی توسط شرکت رساپک مجری انحصاری تولید و بسته‌بندی جعبه‌های دارویی ۹ خرداد ۹۵ در چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی برگزار شد.

مهندس شادمهر راستین متخصص امور برندینگ گفت: متاسفانه این باور غلط از گذشته وجود داشته که بسته‌بندی و گرافیک باعث افزایش هزینه محصول نهایی می‌شود. این در حالی است که برای نمونه بیشترین هزینه خرید عطر برای بسته‌بندی و فقط ۱۰ درصد هزینه مصرف واقعی است.

وی افزود: در دورانی که توافقات هسته‌ای و به عبارتی دقیق‌تر پسابرجام باعث حرکت شرکت‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذاری و تسخیر بازارها شده است، بسته‌بندی حرف اول را می‌زند .

در یک کلام بسته‌بندی لباس شما نیست بلکه سخنرانی‌ای است که شما با آن حرف خود را بیان می‌کنید.

راستین گفت: بسته‌بندی احترام به خریدار است و یک عمل مارکتینگ به شمار می‌رود که به فروش محصول کمک می‌کند .منتهی این عمل بیش از هر چیزی به فرهنگ‌سازی نیازمند است.

مهندس میثم کریمی مدیر بازرگانی موسسه رسایش در توضیح فعالیت‌های شرکت رساپک جهت بسته‌بندی داروها افزود: یکی از مهم‌ترین نکاتی که شرکت رساپک به عنوان مجری انحصاری بسته‌بندی تخصصی در نظر دارد، مزیت‌های رقابتی است. به همین منظور اتاق فکری متشکل از داروسازان، طراحان گرافیک و متخصصان تحقیقات بازار تشکیل شده تا متناسب با هر دارویی بسته‌بندی آن را طراحی و اجرا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: جعبه‌های دارویی   طراحی شده توسط شزکت رساپک با قابلیت شش رنگ و اشکال  هندسه‌ ای  متفاوت چاپ و با در نظر گرفتن نیازهای شرکت‌های دارویی به بازار عرضه می شود.

کریمی در پایان از حداکثر تخفیف در نظر گرفته شده برای قرارداد با شرکت رساپک خبر داد و گفت: علاوه بر ۱۵ درصد تخفیف برای انجمن‌های گرافیک ۵۰ درصد و ۷۰ درصد تخفیف متناسب با هزینه قرارداد برای شرکت های دارویی  در نظر گرفته شده است. به این صورت که اگر قرارداد شرکتی ۱۰۰ میلیون تومان باشد میزان خدمات ارائه شده از سوی شرکت ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.